בימים הראשונים של האינטרנט, גלישה במדיה ניידת לא הייתה בגדל שיקול. רק החל מאמצע שנות ה- 2000 כאשר החלה גלישה באינטרנט באמצעות מכשירים ניידים, הפך השימוש באתרי אינטרנט רספונסיביים להכרח. כיום, יותר ממחצית ממשתמשי האינטרנט גולשים באינטרנט בעיקר באמצעות מכשירי ניידים: מכשירי אייפון, אייפד, אנדרואיד וכודמה. חשוב לוודא שהתוכן שאתה יוצר עבור אתר וורדפרס ניתן להצגה בקלות במסכים קטנים יותר. מתוך הכרח, קיימת התפתחות דרמטית של פיתוח תבניות עיצוב ואפליקציות וורדפרס עבור מסכים קטנים ולכן היכולת של בעלי אתר וורדפרס לוודא כי האתר ניתן לתצוגה ותפעול במסכים קטנים – קלה יותר מאי פעם.

אופטימיזציה של אתר וורדפרס למסכים קטנים הינה בעלת משמעות מעבר לנראות ולתפעול האתר. מדיה ניידת נבדלת גם במהירות העיבוד, כך שהאופטימיזציה למסכים קטנים חייבת להתחשב גם בגורמי חומרה וזאת, על מנת שלא להגיע למצב בו מפתחים אתרי וורדפרס מרובים עבור גדלי מסך שונים ומאפייני חומרה שונים. אופטימיזציה של אתר וורדפרס למסכים קטנים דורשת איזון: מחד, יש לוודא כי האתר נטען במהירות וכולל תוכן ברור וקריא ומאידך, יש לוודא שהפונקציונליות של אתר הוורדפרס רלוונטית לחוויית המשתמש באותה מידה בכל מכשיר נייד.

למעשה אופטימיזציה של אתר וורדפרס איננה רק הפיכת האתר לרספונסיבי, כאשר הפיכת אתר וורדפרס לרספונסיבי הינה חלק מהותי ועיקרי בתהליך האפוטימיזציה. לגוגל יש כלי חינמי לבדיקה אם האתר מותאם למכשירים ניידים. לאחר הבדיקה של רמת הידידותיות של אתר הוורדפרס לנייד, חשוב לפעול להתאמת האתר באמצעות עדכון או החלפת ערכת העיצוב של וורדפרס, ליישם תוספים מתאימים או לעדכן את קוד הפלאגינים על מנת שיתאימו בנראות ובתפעול למכשירים ניידים. לאחר שאתר וורדפרס עבר אופטימיזציה למכשירים ניידים, ניתן למטב את האתר גם עבור פלטפורמות ספציפיות נפוצות כמו פייסבוק ו- Accelerated Mobile Pages AMP של גוגל. יש לציין כי תוסף וורדפרס בשם AMP for WP מוסיף אוטומטית פונקציונליות מואצת של דפים ניידים (Google AMP Project) לאתר וורדפרס ולמעשה מגביר את מהירות אתר הוורדפרס עבור משתמשים במכשירים ניידים.