הבינה המלאכותית (AI) הולכת ותופסת תאוצה כמעט בכל היבט טכנולוגי של חיינו. מכונות משתפרות וטכנולוגיית עיבוד המידע מתקרבת יותר ויותר לזו של בני האדם. כתוצאה מכך, הטכנולוגיה לוקחת על עצמה יותר ויותר פעולות ועבודות שבוצעו באופן מסורתי על ידי בני אדם. באופן טבעי, תהליך זה זה כולל גם את המרחב הדיגיטלי אשר וורדפרס מהווה חלק ממנו. כרגע, ניתן לדון בתחזית כיצד תשפיע הבינה המלאכותית על עולם האינטרנט בכלל ועל פלטפורמת וורדפרס בפרט, כאשר ניתן להתמקד בעיקר בתחומים של עיצוב אתרי וורדפרס, מסחר אלקטרוני באתרי וורדפרס וכתיבת תוכן באתרי וורדפרס.

בינה מלאכותית תשתלט על חלקים נרחבים של יצירת נוכחות באינטרנט ובאינטראקציה של המשתמשים עם התכנים באתרים. דוגמא מסוימת לכך ניתן למצוא בפלטפורמת WIX, אולם מתקבל על הדעת כי בעתיד ניתן יהיה פשוט להגיד ל"סוכן" AI מהו סוג אתר הוורדפרס הרצוי והוא יעשה את כל מה שדרוש לשם כך. עוד חזון למועד, אולם יש לציין כי הצעדים הראשונים בכיוון זה כבר נעשו. פלאגינים מסוימים לאתרי וורדפרס (למרות שרובם עדיין בשלבי פיתוח) כבר מציעים למשתמשים בהם את היתרונות של בינה מלאכותית. לדוגמא: ChatBots קיימים כבר בערוצים מקוונים רבים וכפי שיורחב בהמשך, גם כפלאגינים לאתרי וורדפרס. היתרון שלהם הינו ביכולת שלהם ללמוד מאינטראקציות עם משתמשי האתר וליצור בתהליך מתמשך מאגר מידע העונה על שאלות משתמשי האתר. ChatBots אינם ישנים או נחים ומסוגלים להתמודד עם מספר עצום (כמעט אינסופי) של פניות באותו זמן. הם גם יכולים לאסוף לידים, לזהות לקוחות פוטנציאליים, לשפר תהליכי מכירה ולשרת פלטפורמות CRM של בית העסק.

וורדפרס – פלאגינים משולבי בינה מלאכותית

WordLift – הרעיון מאחורי פלאגין וורדפרס זה, הינה להשתמש באמצעות בינה מלאכותית לעיבוד שפת התוכן באתר על מנת לשפר את הטקסטים ולהפוך אותם לטובים יותר הן עבור משתמשי האתר והן עבור מנועי החיפוש על ידי הבנה טובה יותר של סוג המידע שגולשים ומנועי חיפוש מחפשים. התוסף מספק ליוצרי התוכן באתר וורדפרס עובדות, תמונות וקישורים במטרה להפוך את התוכן למעניין יותר. כמו כן, לתוסף יכולת לספק המלצות תוכן לגולשים כדי לשמור אותם באתר. התוצאה – תנועה מוגברת באתר, תצוגות דפים רבות יותר ושיעור המרה גבוה יותר.

Breinify – שירות שאוסף מידע על מבקרים באתר וורדפרס. בעזרת אינטליגנציה מלאכותית, פלאגין זה יכול ללמוד אודות המשתמשים באתר בהתאם לסוגים אחרים של אתרי וורדפרס בהם הם מבקרים. מידע זה עשוי לסייע רבות לבעלי אתר וורדפרס להבין טוב יותר את סוגי התוכן שמשתמשי האתר מעוניינים לקבל, תוך כדי צפייה בזמן אמת בפעילות המתרחשת באתר.

Aimojo – פלאגין וורדפרס זה מוסיף טקסונומיה (סיווג שיטתי של אובייקטים מאותו תחום) מובנית חדשה לאתר וורדפרס אשר מאפשרת לארגן טוב יותר את התוכן באתר. הטקסונומיות מתארגנות בעצמן ולומדות מניסיון המשתמשים בו. תוצאות החיפוש באתר טובות יותר, כמו גם רשימות קישורי (כמו מפת האתר) והתפריטים. התוצאה: הגברת השימושיות באתר וורדפרס והגדלת הסיכוי לשיעור המרות גבוה יותר. רשימות קישור הקשר ותפריטים. כתוצאה מכך, הוא מגדיל את השימושיות ושיעורי ההמרות.

After the Deadline – תוסף וורדפרס זה מאפשר בדיקת איות מונחית בינה מלאכותית בצורה זו שלא מדובר רק במציאת שגיאות כתיב, אלא גם בהצעות חכמות לשיפור שפת התוכן באתר.

Quttera Web Malware Scanner – כפי שהשם מרמז, פלאגין וורדפרס זה מסוגל להריץ סריקה באתר לאיתור תוכנות וקודים זדוניים, כאשר הוא משתמש בטכנולוגיית מחשוב ענן ובבינה מלאכותית על מנת לעשות זאת. הפלאגין משתמש למעשה במכונת למידה אשר משפרת את עצמה בזיהוי איומים לאורך זמן. אחד היתרונות של שיטה זו היא לא רק בהכרת איומים ידועים על אתרי וורדפרס, אלא בהסתגלות לאיומים פוטנציאליים וטיפול בהם לפני שהם גורמים לנזק באתר. לפלאגין וורדפרס זה גם יכולת בסיוע לבעלי אתר וורדפרס שהאתר שלהם נכנס לרשימה השחורה של גוגל, באיתור הסיבה לכך ובנקיטת צעדים לתיקון המצב.

Live Chat + 24/7 Automated Bot – בעלי אתר וורדפרס המבקשים לספק תמיכה קבועה ורציפה אך אינם מעוניינים לשכור מישהו שיעשה זאת, עשויים למצוא עניין בפלאגין וורדפרס זה אשר מפעיל "סוכן לימוד" ChatBot הבונה באופן אוטומטי מאגר ידע ומחבר תשובות לשאלות נפוצות. הבוט בוחן את התקשורת עם לקוחות האתר ומשתמש במידע זה כדי להשתפר במהלך הזמן עד כי בסופו של דבר הוא מסוגל לתקשר עם לקוחות האתר ולענות על השאלות שלהם.

WooCommerce Darwin Pricing Integration – תוסף וורדפרס זה מאפשר לבעלי אתר וורדפרס הפועל עם פלאגין WooCommerce למסחר מקוון, לשלב את התוכנה Darwin Pricing במטרה להפעיל מסעות פרסום במיקוד גיאוגרפי, לנטר תחרות בזמן אמת ולהשתמש בבינה מלאכותית כדי לספק את ההנחות היעילות ביותר ללקוחות האתר. התוכנה אוספת נתוני מחיר של המתחרים ומשתמשת בבינה מלאכותית וניתוח סטטיסטי כדי למצוא את ההנחה האופטימלית לכל לקוח. גישה זו פותחת צוהר חדש להזדמנויות של פיתוח עסקי.