אחד המאפיינים של כל אתר, הינו בהכלת לפחות טופס אחד אשר נועד ליצור קשר בין המשתמש באתר לבין בעלי האתר. אתר וורדפרס, ככל האתרים, מאפשר שימוש בטפסים מסוגים שונים ליצירת קשר: טופס הרשמה לאתר, טופס הרשמה לתגובות, טופס יצירת קשר, טופס הזמנת מוצרים וכדומה. מעבר לכך, טפסים באתר וורדפרס לא רק מסייעים ליצירת קשר בין המשתמשים לבעלי האתר, אלא גם תורמים לתעבורה באתר. יש לציין כי כבר בשלב תכנון ובניית אתר וורדפרס יש לתת את הדעת לטפסים אשר יופעלו באתר ולתכנן אותם בצורה כזו שמצד אחד לא ידרשו מהמשתמשים זמן רב מדי למילוי הטופס או יסבכו את המשתמשים באיתור מידע שאין בידם באותו רגע ומאידך, יספקו לבעלי אתר וורדפרס את מירב המידע הנדרש להם על מנת לחזור למשתמשים ולספק להם את השירות המבוקש.

טפסים באתר וורדפרס צריכים להיות חלק מתהליך. אין הכרח לקבל בטופס את כל המידע הדרוש לבעלי האתר, ניתן לקבל מטופס באתר וורדפרס מידע בסיסי ולאחר יצירת הקשר עם המשתמש או הלקוח, קבל מידע נוסף – משלים למידע שכבר התקבל. חשוב להזכיר בנקודה זו, כי טפסים באתר וורדפרס חייבים להיות מותאמים לשימוש במכשירים ניידים וכן, להיות מונגשים לשימוש בעלי מוגבלויות. כמו כן, המידע המועבר דרך טפסים הנשלחים מאתר וורדפרס צריך להיות מוצפן (מומלץ שימוש ב- SSL לצורך עבודה תחת HTTPS), על מנת שלא ניתן יהיה “ליירט” את המידע המועבר בטפסים וליצור מצב מסוכן בו פרטי המשתמשים חשופים לגורמים בלתי חוקיים. עד כמה שזה נשמע מובן מעליו, יש לוודא כי אתר וורדפרס אכן שולח את הטפסים לכתובת הדוא”ל הייעודיות לכל טופס או לכל הטפסים באתר, שולח אישור או העתק הטופס למשתמש שביצע את השליחה ויתרה מכך, מומלץ להשתמש במנגנון אשר שומר בבסיס הנתונים של האתר את הטפסים שנשלחו דרכו, על מנת שניתן יהיה לגשת אליהם גם דרך פאנל ניהול האתר.