כבעלי אתר וורדפרס, אנו תרים אחר דרכים להגדיל את הצמיחה שלנו בזכות אתר הוורדפרס שאנו מנהלים. לרוב, אנו בודקים ערוצי שיווק ומפתחים מוצרים, על מנת למצוא את הדרכים המשפיעות ביותר והעילות ביותר אשר יביאו לצמיחת העסק והגדלת הרווחיות העסקית שלו. יש לציין כי במקרים רבים נעשה זאת תוך כדי ניסוי וטעיה, שינויים מקומיים בקוד ואופטימיזציה, כמו למשל שינוי צבע של כפתור קריאה לפעולה, אשר עשוי להביא לגידול משמעותי באחוזי ההמרה שלו (המרה ממצב סטטי למצב של ביצוע פעולה באתר כמו המשך קריאה או רכישה). למעשה, אנו שואפים להגיע למושג הנקרא: Growth Hacking, כלומר פריצת צמיחה של אתר הוורדפרס שלנו. למזלנו, באתרי וורדפרס קיים מגוון אפשרויות על מנת לבצע זאת הלכה למעשה.

איסוף משובים

על מנת לדעת כיצד לשפר את אתר הוורדפרס, חשוב מאד לאסוף משובים ממבקרים או לקוחות באתר. ניתן לעשות זאת באופן קבוע גוגל אנליטיקס, אשר באמצעות קוד המוטמע באתר הוורדפרס, אוסף מידע רב וחיוני אודות התנהגות הגולשים באתר: משך שהייה בדפים, דפים נצפים יותר / פחות, מבקרים חדשים לעומת מבקרים חוזרים, מיקום גיאוגרפי של גולשים, אחוז יציאה מהאתר ועוד. עבור אתרי וורדפרס קיים תוסף בשם Hotspots Analytics אשר משלים את הנתונים של גוגל אנליטיקס ומספק מידע אודות מיקומי הקלקות של גולשים בדפי האתר ותהליכי פעילות של גולשים באתר. תוסף וורדפרס נוסף בשם Reactions מאפשר לגולשים להגיב לתוכן באמצעות סמיילים – דבר המאפשר לבעלי האתר לקבל מושג באשר לתגובה הבסיסית של המבקרים או הלקוחות בדפי האתר.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

תוסף Yoast של וורדפרס הוא המוכר ביותר וזה הנמצא בשימוש הרווח ביותר בקרב בעלי אתרי וורדפרס. התוסף מטפל בעיקר בהיבטים הטכניים של SEO, מחייב התמקדות של הטקסטים במילות מפתח, מאפשר הדמייה של הדף או הפוסט כפי שייראה במנועי החיפוש, מגיש את דפי האתר לאינדוקס במנועי חיפוש, מאפשר יצירה ושימוש במפות אתר XML ועוד תכונות נוספות התורמות במידה רבה לאופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש.

שיווק וקידום האתר באופן ישיר ובאמצעות רשתות חברתיות

לקוחות אתר וורדפרס או מבקרים קבועים בו, הינם המקור החשוב ביותר לצמיחת האתר. דיוור דוא"ל לרשימות תפוצה למשל (תוך עמידה מלאה בחוק הספאם!) עשוי לסייע לשמירה על מעגל לקוחות ומבקרים קבוע ואף להגדיל אותו במידה והדיוור עובר לחברים שאינם ברשימת הדיוור. קיימים תוספי וורדפרס אשר מאפשרים למבקרים באתר להירשם מיוזמתם לקבלת דיוור:  טפסים יעודיים, פופאפ, הרשמה בזמן ביצוע רכישה וכדומה. למרות היות הדיוור מהאתר כלי שיווקי יעיל, עולה עליו הפרסום והשיתוף ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות מונות מאות אלפי לקוחות פוטנציאליים אשר חשיפה אליהם עשויה להביא לגדילה ברווחיות האתר. כמובן, ששיווק וקידום אתר וורדפרס באמצעות דיוור ופרסום ברשתות החברתיות, יהיה יעיל הרבה יותר כאשר האתר מאפשר ביצוע רכישה של מוצרים או שירותים. לשם כך מומלץ לעשות שימוש בתוסף WooCommerce ו/או בתוספי וורדפרס המתמחים במכירה מקוונת של מוצרים דיגיטליים כמו תוכנות או סקריפטים.