לא קיים אתר וורדפרס אשר יכול להצליח ברשת (עסקית ותדמיתית) מבלי שהוא יהיה רספונסיבי – מותאם אוטומטית לתצוגה במחשבים נייחים ובגדלי מסך שונים במדיה ניידת (טלפונים חכמים, טאבלטים ואייפד). יתרה מכך, היות ולמעלה ממחצית החיפושים ברשת האינטרנט מתבצעים באמצעות מדיה ניידת, מנוע החיפוש גוגל “מעניש” אתרים שאינם רספונסיביים על ידי הורדת הדירוג שלהם והצגתם לעיתים אף בשולי תוצאות החיפוש.

התחלה טובה, אך לא מספיקה, היא שימוש בתבנית עיצוב וורדפרס שמלכתחילה היא רספונסיבית. כמובן, מדובר בתבנית עיצוב וורדפרס אחת בלבד עבור האתר – תבנית אשר מזהה את גודל המסך ומתאימה את התצוגה בהתאם. הכוונה איננה למצבים בהם בתחילת עידן הרספונסיביות היו נבנים שני אתרים: אחד עבור תצוגה במחשבים נייחים ואחד עבור תצוגה רספונסיבית – מצב אשר היה מחייב עבודה ועדכון שני אתרים במקום אחד. קיימים ברשת האינטרנט אתרים רבים המספקים אפשרות רכישה של תבניות עיצוב וורדפרס שהן רספונסיביות, אך אתרי וורדפרס שאינם רספונסיביים יכולים לעשות שימוש במספר פלאגינים אשר מיועדים ליצירת גירסה רספונסיבית של האתר: WPTouch, WordPress Mobile Pack, Jetpack, Any Mobile Theme Switcher, WP Mobile Edition. יש לציין כי הפלאגינים הללו לאתרי וורדפרס אינם מבטיחים מעבר מושלם לרספונסיביות ויתכנו שיבושים או חוסר התאמה אשר עבורם יהיה צורך בהתערבות בקוד.

עבור בעלי אתרי וורדפרס בעלי תעבורה גבוהה מומלץ ליצור עבור אתר הוורדפרס אפליקציה למכשירים ניידים באמצעות REST API של וורדפרס. כמו כן, יש לוודא כי כל הפלאגינים באתר וורדפרס פועלים ברספונסיביות, כך שלא ייווצר מצב בו הסליידר או התפריט פועלים טוב בתצוגת מחשב נייח, אך אינם פועלים ברספונסיביות במכשירים ניידים.

המלצות נוספות לתפקוד רספונסיבי טוב של אתר וורדפרס: אופטימיזציה לתמונות, הקטנת משך הזמן הדרוש לטעינה ועלייה של דפי האתר, הימנעות משימוש בפופ-אפס אשר תופסים את כל המסך וכשגרה, ביצוע כל הזמן בדיקות התאמה של אתר הוורדפרס לתוגה רספונסיבית באמצעות כלים חינמיים אמינים במצויים ברשת.