גם לחברות מבוססות וגם לעסקים בתחילת דרכם קיימים אתגרים אשר כל עסק צריך להתמודד איתם, כמו למשל הגדלת המודעות למותג ויצירת לידים חדשים. יעדים אלו הינם חלק מבנייה וביסוס המוניטין העסקי ויצירת רווחים לטווח ארוך. מציאת השיטות הנכונות להשגת יעדים אלו יכולה להיות מאתגרת אך עם זאת, אירוח תחרויות דרך האתר הוא אפשרות אחת שיכולה לעודד אנשים לעסוק במותג של העסק. במאמר זה נדון בעריכת תחרות באמצעות אתר וורדפרס: כיצד להגדיר תחרות באתר ובאילו תוספי וורדפרס ניתן להשתמש לצורך יצירת תחרות באתר.

ישנן מספר סיבות מדוע הפעלת תחרויות באמצעות אתר וורדפרס עשויה להיטיב עם מוניטין העסק:

  1. תגמולים הינם אמצעי יעיל להגברת המודעות למותג. אנשים לא רק נמשכים לפרסים כספיים, אלא בדרך כלל שמחים להתחרות על מוצרים או שירותים בחינם.
  2. תחרויות יכולות להיות מהנות עבור משתמשי האתר. זה נוטה לגרום למשתמשים לתפוס קידום מכירות בצורה פחות אגרסיבית בהשוואה לשיטות קידום מכירות אחרות.
  3. תחרות באתר מאפשרת איסוף נתונים אודות המשתתפים. ניתן להשתמש במידע זה לבניית רשימת מנויי הדוא"ל, או כמחקר שיווקי לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים.
  4. תחרויות הן אסטרטגיה שיווקית משתלמת. לעתים קרובות, ההשקעה היחידה מצד בעל האתר היא הפרס.

להלן מספר צעדים אשר מומלץ לשקול בעת הנחת היסוד של תחרות באתר וורדפרס:

שלב 1: קביעת יעדים

הדבר הראשון אשר מומלץ לעשות כאשר נערכים לתחרות באתר, הינה להבטיח שקיים יעד מדיד אשר מתאים לאסטרטגיה השיווקית של האתר. הדבר יקבע את סוג התחרות: לדוגמה, המטרה יכולה בנייה של רשימת דוא"ל לתפוצה. דוגמאות אחרות עשויות לכלול הגדלת התעבורה לאתר, השגת יותר לקוחות משלמים וכן הלאה. חשוב מאד להחליט מה לחלק כפרס. למרות שבדרך כלל אין צורך להציע פריטים יקרים כפרס, תחרויות מבוססות מיומנויות צריכות לספק תגמולים ששווים את הזמן המושקע של המשתמשים במשימה הנדרשת בתחרות.

שלב 2: החלטה על סוג תחרות

בשלב זה יש להחליט איזה סוג של תחרות רוצים להריץ באתר. ישנן שתי קטגוריות עיקריות: "מרוץ סוסים" – מתנות והגרלות. ניתן לאסוף נתונים באמצעות טופס הרשמה, אך אין צורך במאמץ אמיתי מצד המתמודדים. "תחרויות מבוססות מיומנויות" – תחרויות אלו מחייבות את המתמודדים להפגין כישרון כלשהו כדי להיחשב כזכאים לפרסים. המשתתפים יכולים לבצע משימות כמו צילום, עיצוב לוגו, פתרון בעיות מתמטיות וכדומה.
חשוב לשים לב לכך שאם המטרה היא למשוך קהל המעוניין במוצר או בשירות המוצעים באתר, הגרלה אולי לא תהיה הבחירה הטובה ביותר. למרות שעבור מטרה זו מספר הנרשמים לתחרויות מבוססות כישורים יהיה נמוך בהרבה, סביר יותר שהם יהוו את קהל היעד לסוג תחרות זה.

שלב 3: בחירת פלאגין וורדפרס לבניית תחרויות

זהו הזמן להקים את התחרות באתר. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא באמצעות תוסף וורדפרס ייעודי אשר יכול לנהל רשומות, לצרף משתתפים לרשימת התפוצה מהאתר ואפילו לבחור את הזוכים: פלאגין Contests by Rewards Fuel – תוסף חינם המאפשר  להריץ תחרויות ולאמת זוכים. הוא מספק יותר מ- 30 שיטות כניסה הכוללות מעקב ותיוג באינסטגרם, כניסה באמצעות Youtube ועוד. myCRED – מערכת לניהול נקודות המאפשרת לעקוב ולנהל נקודות, דרגות ותגים. ניתן ליצור ולשתף קודי קופון לשימושם של המשתתפים בתחרות לאחר שהגיעו למספר נקודות מסוים. Photo Contest WordPress Plugin – תוסף וורדפרס לתחרות תמונות: זהו פתרון ספציפי יותר שקשור לצילום ובאמצעותו ניתן לארח תחרויות ולהחליט כיצד נבחרים הזוכים, כולל על ידי הצבעה על תמונות או "לייק".

שלב 4: הגדרת כללים ברורים לתחרות

רצוי מאד שתקופת התחברות תהיה קצרה ככל האפשר – בין שבוע לחודש, על מנת שהמשתתפים לא יאבדו עניין. מומלץ גם לשמור על תהליך הרשמה / כניסה פשוטים ומנהים. הכללים לתחרות חייבים להיות פשוטים כדי שיהיה קל להבין איך לנצח.

שלב 5: קידום התחרות

לבסוף, חשוב לקדם את התחרות לפני ואחרי ההשקה שלה. לדוגמה, ניתן להשתמש בפוסטים בבלוג כדי ליצור ציפייה בקרב המשתמשים. ניתן גם לערב את חברי האתר לפני ההשקה על ידי שאלת סוג הפרסים בו הם יהיו מעוניינים לזכות.בנוסף, ניתן לפרסם דרך רשימת הדוא"ל לאחר ההשקה. בעלי תקציב גדול יותר יוכלו לשקול להשתמש במודעות ברשתות חברתיות (בייחוד כאשר מוצע פרס בעל ערך רב).